Minap jelentette be a két cég, hogy az Apple Music hamarosan elérhetővé válik az Amazon népszerű okoshangszóróin. A bejelentés azért is érdekes, mert a két cég konkurál ezen és az okoshangszóró piacon is.
Nem olyan régen jelentette meg az Apple a saját okoshangszóróját a HomePod-ot, azonban magas ára és megkésett piaci megjelenése – ezáltal alacsony támogatottsága – miatt nem lett még átütő siker. Ezzel szemben a piac nagy részét uraló Amazon Echo termékcsalád folyamatosan bővül újabb szolgáltatásokkal és újabb termékekkel. Nem is véletlen, hogy az igazi konkurens a Google megoldásával szemben is képes volt jelentős előnyre szert tenni – már ami a piaci részesedést illeti.
Bár az Amazon jelenleg is rendelkezik zenei áruházzal, az Echo platformon e mellett elérhető egyéb alternatíva is, mint páldául a Spotify. Ennek az lehet az oka, hogy az Amazon inkább a hárdveres eladásokra koncentrál.
Ezt ismerhette fel az Apple is, így – az amúgy népszerű zenei szolgáltatásuk – újabb felhasználói táborhoz juthat el, illetve az Amazon is jól járhat, hiszen még népszerűbb lehet az Echo az Apple felhasználók szemében.